Begroting 2021

Taakvelden

0.4 Dienstverlening

Taakveld 0.4 Dienstverlening

Portefeuillehouder:         J. van Hulsteijn
Beïnvloedbaarheid:          I. Volledig financieel en beleidsmatig te beïnvloeden, autonome taak.

Wat willen we bereiken?

  • Goede dienstverlening op maat, met aandacht voor zwakkeren, vanuit een open, proactieve en mensgerichte organisatie.
  • Optimalisering van digitale dienstverlening voor onze inwoners en ondernemers volgens de richtlijnen van de Wet Digitale Overheid, het VNG-Realisatie Pamflet Dienstverlening 2025 ‘kijken als een klant’, 'NL DIGIbeter' en het gezamenlijke gemeentelijke uitvoeringsprogramma (GGU) van de VNG (voorheen Digitale Agenda 2020).

Wat gaan we er voor doen?

  • We werken de Visie op Dienstverlening uit middels een Uitvoeringsprogramma waarin ook de hieronder genoemde actiepunten zijn opgenomen.  
  • We gaan de Wet Digitale Toegankelijkheid in uitvoering nemen. Deze wet bepaalt dat digitale informatie en diensten voor iedereen toegankelijk moeten zijn, ook voor mensen met een beperking, een handicap of chronische ziekte. Overheidsinstanties hebben de wettelijke verplichting om hun websites en websites waaraan de organisatie meebetaalt of waarvan zij mede opdrachtgever is toegankelijk(er) te maken.
  • We ontwikkelen het Klant Contact Centrum (KCC) en de kennisbank verder door.
  • We breiden de digitaal toegankelijke dienstverlening uit door vergroting van het aantal e-formulieren, het inzetten van SMS functionaliteit en het verder ontwikkelen van de gebruiksmogelijkheden van een persoonlijke internet pagina. Dit laatste geeft inwoners en ondernemers meer inzicht in de voortgang van hun zaken (productaanvraag, informatieverzoek etc.)
  • We passen onze processen aan om de (digitale) dienstverlening efficiënter te laten verlopen.
Deze pagina is gebouwd op 11/11/2020 09:17:06 met de export van 11/11/2020 08:43:29